fbpx

04.12.2023

Polskie firmy mają duże szanse na skandynawskim rynku e-commerce

Konsumenci dokonują dziś zakupów w zagranicznych sklepach, szukając lepszej oferty i niższych cen. Preferują dostawę zakupionych produktów do domu. Skandynawia to dobrze prosperujący rynek e-handlu dzięki wysokiemu poziomowi penetracji internetu i cyfryzacji. – Handel elektroniczny w Szwecji, Danii i Finlandii rozwija się dynamicznie, warto jednak pamiętać, że sytuacja na rynkach e-commerce może się zmieniać, a dominujące segmenty mogą różnić się w zależności od aktualnych trendów i preferencji konsumentów - mówi w rozmowie z DlaHandlu.pl prezes Paxy Michał Staręga.

Trzy nowe rynki, na których pojawiła się firma Paxy, to Szwecja, Dania i Finlandia. Jak z perspektywy bezpośredniego uczestnika wygląda e-commerce na tych rynkach, jak się rozwija, jakie segmenty na nim dominują?

Michał Staręga: - Patrząc z perspektywy bezpośredniego uczestnika rynku, e-commerce w Szwecji, Danii i Finlandii rozwija się dynamicznie. Wszystkie trzy kraje mają wysoki poziom penetracji internetu i korzystają z zaawansowanej infrastruktury technologicznej, co sprzyja rozwojowi handlu elektronicznego.

W Szwecji e-commerce jest bardzo popularny i dobrze rozwinięty. Klienci mają szeroki dostęp do różnorodnych produktów i usług online. Dominującymi segmentami na tym rynku są odzież, elektronika, meble oraz żywność.

W Danii e-commerce ma także silną pozycję. Duńczycy są aktywnymi konsumentami online i preferują zakupy przez internet ze względu na wygodę i szeroki wybór produktów. Segmenty dominujące na tym rynku to moda, elektronika, kosmetyki oraz żywność. (...)

Zapraszamy do zaczytania całej wypowiedzi naszego CEO: Paxy: polskie firmy mają duże szanse na skandynawskim rynku e-commerce (dlahandlu.pl)