fbpx

14.10.2016

Eksport do Czech – wsparcie dla firm z Polski

Rynek czeski jest coraz bardziej atrakcyjny dla polskich przedsiębiorców. Nie można więc się dziwić, że coraz częściej, w pierwszej kolejności to właśnie nasi południowi sąsiedzi są brani pod uwagę w przypadku chęci eksportowania swoich towarów za granicę. Co przemawia za Czechami, co powoduje, że polscy przedsiębiorcy właśnie tam chcą sprzedawać swoje towary? W czym przewyższają kraje takie jak Wielka Brytania, Francja, Włochy?

Wysyłki paczek ze sklepu internetowego z Polski do Czech

Wyjaśnijmy – dlaczego warto eksportować towary do Czech? Co powinniśmy wiedzieć?

  1. Od stycznia 2016 r. Czechy są drugim rynkiem (po Niemczech) eksportowym dla nas. Nasi południowi sąsiedzi zepchnęli na trzecią pozycję Wielką Brytanię. Czechy to jeden z najważniejszych partnerów handlowych dla Polski.
  2. Wartość polskiego exportu do Czech w 2015 roku wyniosła 11,8 miliarda euro.
  3. Najczęściej eksportowanymi towarami są:

części motoryzacyjne, kawa, oleje mineralne, meble, odzież, elektronika.

W jaki sposób można zacząć eksportować swoje produkty do Czech?

Poszukiwania odbiorców naszych towarów na nowym rynku nigdy nie należą do prostych czynności. Nie mając „siatki” handlowców często trudno dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów. Większe możliwości daje kanał online – Aukro i sklep internetowy. Na tej płaszczyźnie, mniejszym kosztem jesteśmy w stanie przebić się z ofertą do potencjalnego klienta. Szczególnie czeskie Allegro – Aukro, nie wymaga dużych nakładów finansowych. Jest to dobra możliwość, aby sprawdzić odbiór naszych towarów na rynku zagranicznym.

Jeśli jednak chcemy postawić na kampanie marketingową offline w Czechach, możemy spróbować wysyłki katalogów do potencjalnych klientów – firm. Dzięki temu, możemy liczyć na zamówienia hurtowe. Jako Paxy, przeprowadzaliśmy wiele takich kampanii marketingowych dla naszych klientów.