fbpx

12.07.2016

Aukro – handel w Czechach. Na dobry początek.

Aukro.cz należący do grupy Allegro, to obecnie największy portal aukcyjny w Czechach. Powstał w 2003r. po sukcesie Allegro na rynku polskim. Choć nie ma takiej pozycji w Czechach jak jego odpowiednik w Polsce, to warto (szczególnie na początku) skorzystać z jego usług.

Główne branże, w których sprzedają polscy e-sprzedawcy na Aukro to elektronika, odzież oraz wystrój wnętrz. Większą popularność w Czechach mają np. porównywarki cenowe, jednak Aukro również niesie za sobą kilka zalet.

Zakupy na aukro.cz, czeskim Allegro

  1. Możliwość zbadania rynku niskim kosztem.

Nie potrzebujemy sklepu internetowego, tłumaczeń opisu produktów, inwestowania w SEO, SEM. Po prostu tworzymy aukcje z dobrze przetłumaczonym opisem oraz dajemy możliwość wysyłki za pobraniem. Nie potrzebujemy nawet czeskiego rachunku bankowego! Dzięki takiemu działaniu, możemy sprawdzić reakcje czeskich/ słowackich klientów na nasz produkt. Być może będzie to wyznacznikiem do zainwestowania pieniędzy w sklep internetowy?

  1. Możliwość nawiązania kontaktu z klientem hurtowym.

Z własnego doświadczenia, możemy powiedzieć, że takie sytuacje się zdarzały. Głównie w branży odzieżowej.  Trzeba pamiętać, że nie tylko my szukamy współpracowników. Również po drugiej stronie są firmy, które szukają kontaktu do dostępności danego towaru w Polsce.

  1. Możliwość udoskonalenia swojej oferty dzięki zdobytemu doświadczeniu.

Kiedy jak nie teraz? Zawsze w ofercie wyjdą jakieś błędy, coś, co można (trzeba) poprawić lub zoptymalizować. Lepiej ten proces przejść na serwisie aukcyjnym niż w sklepie internetowym, w który siłą rzeczy musimy zainwestować, żeby zaczął sprzedawać.

Aukro jest dobrym pomysłem na początek przygody z rynkiem czeskim. Choć raczej nie zrobi nam obrotów jak w sklepie internetowym (czescy klienci dużo chętniej korzystają ze sklepów internetowych niż z serwisów aukcyjnych) to warto przyjrzeć mu się uważniej. Koszty samego wprowadzenia swoich produktów na Aukro nie są duże, a to powinno przełożyć się na większe zainteresowanie się tym tematem. W dalszej perspektywie handlu w Czechach, może przynieść wiele doświadczenia, niezbędnego do dobrego zarządzania sklepem internetowym na rynku czeskim/ słowackim.